Νόστος





 Συναντηθήκαμε πραγματικά μόνο μια φορά  , αλλά ήταν σαν να γνωριζόμαστε χρόνια .Ήταν λες και είμαστε δυο καλοί φίλοι από παλιά που σίγουρα θα συναντηθούμε πολύ σύντομα πάλι . Ήταν Δευτέρα πρωί , με έναν ανοιξιάτικο ήλιο στον ουρανό του Νέου Φαλήρου ακριβώς κάτω από τις κερκίδες του Σ.Ε.Φ  σε έναν  απρόσωπο χώρο όπου  έπρεπε τα φορτηγά της περιφέρειας Αττικής να στοιβάξουν όλη την ανθρωπιστική βοήθεια από τους Δήμους , τα σχολεία , τα εργοστάσια , τις επιχειρήσεις που συγκεντρώθηκε με την βοήθεια όλων για τους σεισμόπληκτους της Τουρκίας .

Ευτυχώς πέρα από τους οδηγούς  της περιφέρειας που έδιναν τον καλλίτερο τους εαυτό , υπήρχαν όπως πάντα πολλοί εθελοντές Έλληνες  και Τούρκοι ,  όλων των ηλικιών που βοηθούσαν με όλη τους την ψυχή . Ο όγκος των προσφορών τεράστιος , η δε  ανάγκη συντονισμού και  διαχωρισμού  των ειδών  σε κατηγορίες εξίσου  επιτακτική .

Στη προσπάθεια λοιπόν να συντονιστούμε και να συνεργαστούμε  όλοι εμείς , γνωριστήκαμε με τον Τζαμαλ .Ένα υπέροχο ευγενικό  πλάσμα ,με ένα γαλάζιο χαμόγελο  που ανέλαβε τον ρόλο του μεταφραστή  , ανάμεσα σε εμάς και στο επιτελείο του Τούρκικου προξενείου που είχε φτάσει πρώτο στο χώρο .   Αυτοσυστήθηκε ως ουδέτερος αλλοδαπός  , μια ιδιότητα που αρκετές φορές τον είχε γλυτώσει από πολλές δυσκολίες όπως μου είπε  . Έμενε στην Ελλάδα περισσότερο από δέκα χρόνια και χειριζόταν εξαιρετικά την Ελληνική γλώσσα .     

Αργά  το απόγευμα εκείνης της Δευτέρας  εχοντας  πια  καταμερίσει αρμοδιότητες ανα κατηγορία ειδών αποφασίσαμε να σταματήσουμε και συνεχίσουμε  τις επόμενες μέρες .  Περπατήσαμε αρκετή ώρα στο Σ.Ε. Φ με τον Τζαμαλ ,προς την ίδια κατεύθυνση εγώ θα έπαιρνα το τραμ και εκείνος θα περνούσε από την υπόγεια διάβαση   απέναντι στον ηλεκτρικό .  

Περπατούσαμε  και ο λόγος του ξεχυνόταν σαν χείμαρρος. Με ευχαριστούσε για όλη αυτή την αγάπη και την συμπόνοια που δείχνουμε στο λαό του και εγώ πραγματικά ένοιωθα τόσο μικρή και ντρεπόμουν γνωριζοντας πως ειχαμε κανει το αυτονόητο   .Οι πόλεμοι , οι εκφοβισμοί των πολιτικών γίνονται από εγωισμό και φανατισμό γιατί είναι ανίκανοι να δουν τους λαούς ως σύνολο , μου έλεγε και η φωνή του βράχνιαζε περίεργα και  τα μάτια του δάκρυζαν . Ήταν και αυτός θύμα τέτοιων παθών .Οι πολιτικοί και οι εμπάθειες τον ανάγκασαν να αλλάξει τρεις πόλεις , η τρίτη ηταν η Μαλάτια , κοντα στο επίκεντρο του σεισμού  και τελευταία ήρθε στην Ελλάδα  .    Το ένα ταξίδι που βρίσκεται πάνω , πάνω στη λίστα του είναι ένα ταξίδι στη πόλη που γεννήθηκε . Για τον καθένα ο τόπος της γέννησης και των νεανικών του χρόνων είναι ιερός και ιδανικός πόσο μάλλον όταν αυτός ο τόπος αποκαλείται Βασιλεύουσα... Με κάθε ευκαιρία η καρδιά ζητά να γυρίσει πίσω το χρόνο να ξαναπερπατήσει τα γρανιτένια  σοκάκια που περπάτησε στα νιάτα της, να οσμιστεί  τις μυρωδιές της νιότης, να ισορροπήσει με τέχνη πάνω   στις πεζούλες για να αγναντέψει πέρα βαθιά την θάλασσα , να  ακούσει γνώριμους ήχους των νεανικών χρόνων και να νιώσει τα αισθήματα της παιδικής και εφηβικής ηλικίας...  . Όλα αυτά τα  ονειρευόταν κάθε βράδυ και αλλοτε ένοιωθε πως ήταν στην κορφή και αλλοτε πάλι κατρακυλούσε στο γκρεμό   και έκανε μέρες να συνέλθει .  Μην με ρωτήσετε δεν πρόλαβα να μάθω άλλα , ούτε επίθετο , ούτε διεύθυνση , ούτε εργασία . Δεν μίλησε για τα φαγητά που του αρέσουν , αν έχει οικογένεια , αν αγαπάει τα ζώα  …..   

Όταν φτάσαμε στην υπόγεια διάβαση χαιρετηθήκαμε με την σκέψη πως θα συναντηθούμε τις επόμενες μέρες .Τον παρατηρούσα  να απομακρύνεται   προς την άλλη πλευρά ,σαν να περπατούσε πάνω σε ένα τεντωμένο σχοινί ,ήρεμος , πλημμυρισμένος στο αργυρό  φως του απόβραδου   ,  ένας απλός  όμορφος  ελεύθερος Άνθρωπος γεμάτος ευγένεια και καλοσύνη.  

 Αγιάτρευτος ο πόνος του νόστου Τζαμάλ  !!!!!  



Φίλοι και φίλες αυτη ειναι η συμμετοχή μου στην μινι Σκυταλη # 5 , της Μαιρης μας  που μας δίνει πάντα την ευκαρία μέσα απο τα δρώμενα της να εκφραστούμε .ενα τεραστιο ευχαριστω Μαιρη μου 

Σχόλια

  1. Κάτια μου καταρχήν χαίρομαι αφάνταστα που σε βλέπω! Η ιστορία σου είναι πολύ όμορφη και μας περνάει αρκετά μηνύματα. Ο άνθρωπος πάντα λατρεύει τις ρίζες του όπου και να καταλήξει να ζει, το μυαλό του αναζητά τις ρίζες το ίδιο και η ψυχή του! Επίσης αυτό που μου άρεσε πιο πολύ είναι το μήνυμα για τους λαούς, τους απλούς ανθρώπους που τους αποξενώνουν οι πολιτικές σκοπιμότητες ενώ στην πραγματικότητα δεν έχουν κάτι να χωρίσουν ή να μοιράσουν. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από αγάπη, οικογένεια, και μια απλή ζωή. Μικρές χαρές και πολλή ηρεμία. Κι όμως δεν μας αφήνουν να απολαύσουμε την απλότητα, και την συνύπαρξη! Σ' ευχαριστώ πολύ και να μην χάνεσαι έχεις τόσα όμορφα να μοιραστείς μαζί μας. Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου σε ευχαριστω πολυ για την ευκαιρία που μου έδωσες , πραγματικα αλλοιώς ειχα ξεκινήσει , είχα διαλέξει άλλη εικόνα , όμως τα γεγονότα του τελευταίου μηνα μου αλλαξαν την ρότα μου . Χαιρομαι πολυ που σου άρεσε εδωσα και εγώ υπόσχεση στον εαυτό μου πως δεν θα χανομαι πια . χίλια φιλιά

      Διαγραφή
  2. Έτσι είναι, ο απλός κόσμος πονάει και συντρέχει.
    Δεν έχουν να μοιραστούμε τίποτα.
    Μακάρι να μας άφηναν να ζήσουμε ήσυχα και ειρηνικά.
    Πολύ ωραία η συμμετοχή σου Κάτια μου.
    Συγχαρητήρια!.
    Καλό βράδυ και καλό ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρενα μου σε ευχαριστω πολύ , χαίρομαι πολυ που σου άρεσε , η μοιρα των λαών δεν γίνεται να ορίζεται απο τους διεκπεραιωτικούς πολιτικους τους πραγματικά !!!!!!

      Διαγραφή
  3. Τα βάρη των μεγάλων τραγωδιών τα επωμίζονται οι οικογένειες των θυμάτων και ο απλό κόσμος. Ο Τζαμάλ, απ' ότι κατάλαβα βρίσκεται στη χώρα μας, ονειρεύεται την αγαπημένη του Πόλη, για κάποιον λόγο δεν μπορεί α επιστρέψει εκεί. τον έχουν διώξει. Κι όμως είναι από τους πρώτους που τρέχει να βοηθήσει, με τον τρόπο που του επιτρέπεται. Μήνυμα δυνατό, πίσω από την ιστορία σου αυτή. Οι Λαοί, συνήθως δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα!
    Όμορφη η ιστορία σου, Κάτια, την χάρηκα ιδιαιτέρως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Βασίλη μου σε ευχαριστώ πολύ Ετσι ακριβως όπως το περιγράφεις ο Τζαμαλ ενας ουδέτερος αλλοδαπός , κρατάει τις μνήμες της πατριδας του προσευχητάρι και πιο πολυ των παιδικών του χρόνων , θύμα και αυτός των πολιτικών αντιπαλοτήτων εσωτερικών και εξωτερικών . Συντρέχει στη δοκιμασία της πατριδας του με τον δικό του τρόπο προσφοράς στην πατρίδα που ζει , τόσο όσο εκείνος κρινει ότι μπορεί και ύστερα χανεται πάλι στο δικό του αγώνα επιβίωσης , στα δικά του θέλω , στα δικά του όνειρα , ελεύθερος

      Διαγραφή
  4. Όταν πρωτοείδα τη φωτογραφία, σκέφτηκα ένα σκηνικό σαν κι αυτό που περιγράφεις. Κάτω απ' τις κερκίδες ενός σταδίου, ένας ξένος που προσπαθεί να βγει στο φως. Δεν θα μπορούσαν να ταυτιστούν περισσότερο οι σκέψεις μου μ' αυτήν την ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία που έγραψες. Για όλους τους Τζαμάλ που είναι εκεί έξω, έγινες η φωνή τους. Κι έχω γνωρίσει πολλούς αντίστοιχους και αξιόλογους ανθρώπους που παλεύεουν με τη νοσταλγία τους, αλλά και τους λύκους της πόλης που τους "φιλοξενεί".
    Να 'σαι καλά βρε Κάτια μου!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι μου , οπως ακριβώς το είπες για όλους εκείνους τους Τζαμαλ που μας χαρίζουν στιγμές αλήθειας , ελπίδας και μιας μουσικής ευφορίας , ικανής να μας δονησει ώστε να αφυπνιστουμε κάποια στιγμη . Χαιρομαι που σου άρεσε !!!!!!!!

      Διαγραφή
  5. Όμορφη εμπνευση σου έφερε η εικόνα. Και πραγματικά τα μηνύματα που περνάς είναι πανανθρώπινα. Αυτοί οι πολιτικοί που φανατίζουν, αυτοί που σκορπούν τον όλεθρο σε βάρος απλών ανθρώπων όπως ο Τζαμάλ, είναι που χωρίζουν τους λαούς. Μήνυμα ειρήνης και συναδέλφωσης η συμμετοχή σου. Μπράβο Κάτια πολύ ωραία και συγκινητικό που έδωσες φωνή σε όλους όσους βρίσκονται μακριά από την πατρίδα τους και νοσταλγούν, πονούν, αφουγκράζονται αλλά κυρίως παραμένουν άνθρωποι.
    Καλή σου μερα όλη μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννα μου , σε ευχαριστω πολυ , ειχα διαλέξει αρχικά άλλη φωτογραφία , ομως τα γεγονότακαι τα βιώματα του τελευταιου μήνα εγειραν την ζυγαριά σε αυτήν . Οι Τζαμαλ βρισκονται σιγουρα αναμεσά μας και το μένει που μένει ειναι να τους αφουγκραστουμε

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κάτια μου, υπέροχο! Είναι μια δυνατή και εξαίρετη έκπληξη ο "Νόστος" σου, καλή μου φίλη. Κατ' αρχήν έχεις παντρέψει απόλυτα την εικόνα με πραγματικό χώρο και γεγονότα. Στη συνέχεια, δίνεις χαρακτήρα ντοκιμαντέρ στην αφήγηση και στην καταγραφή. Μπαίνεις μέσα στα σκοτάδια της δύσκολης και επώδυνης επικαιρότητας και πλέκεις την ιστορία σου, φέρνοντας κοντά μας και γνωρίζοντάς μας, τον Τζαμάλ! Τι όμορφη που είναι η αφήγησή σου στο κλείσιμό σου! Όλα τα δυνατά συναισθήματα, βγαίνουν εκεί. Όλα τα μηνύματα μαζεμένα, η νοσταλγία, η συγκίνηση.
    Μπράβο βρε Κάτια μου! Ειλικρινά πολύ όμορφο, τρυφερό και ανθρώπινο. Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου αγαπημένε , σε ευχαριστω για τα υπέοροχα λόγια σου . Πραγματι αυτός ο Τζαμάλ ήταν ενα αμαλγαμα ολων εκεινων των υπέροχων ανθρώπων Κουδρων , Αρμενίων , Ελλήνων , Ποντίων ,προσφύγων , αντιφρονούντων , που εζησαν στην Πόλη των Πόλεων , την " Βασιλεύουσα " , όπως μου την ειχε πει κάποτε μια 12 χρονη συναθλήτρια απο την Τουρκία της κόρης μου , που φιλοξενήσαμε στο σπίτι , που ζουν ολούθε και νοσταλγούν . Ξέρεις σκεφτόμουν σε εκείνο το πέρασμα απο την υπόγεια διάβαση να γεμισω την σακουλα που κρατούσε με μπαχαρικα , ολων των λογιών με χρώματα και μυρωδιές , για να ζωντανέψω περισσότερο τις αισθήσεις μας . Πάντα οι μυρωδιές παιζουν παιχνιδια με το μυαλό μας.

      Διαγραφή
  8. Γεμάτη "Νόστο "η ιστορία σου Κάτια μου και με ήρωα έναν Τζαμάλ μας δείχνεις πως μπορούν οι
    άνθρωποι ανεξαρτήτως χρώματος ,θρησκεύματος και πατρίδας, μπορούν να είναι αλληλέγγυοι μεταξύ τους στις δύσκολες στιγμές τους αρκεί να μιλάει η καρδιά και η καλοσύνη μέσα τους. Δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα...ο απλός λαός το ξέρει και το δείχνει με την προσφορά του.
    Τον ένιωθα μέσα από την γραφή σου τον ΄Νόστο " του Τζαμάλ τόσο ανθρώπινος!
    Έθιξες ένα μεγάλο υπαρκτό θέμα μπράβο για την συμμετοχή σου.
    Να είσαι καλά Κάτια μου να περνάς καλά με ότι κάνεις φιλιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαραγδένια μου , ξεχωριστή πόσο χαίρομαι που σου άρεσε . να περνας και εσυ καλά πολύτιμη μου

      Διαγραφή
  9. Όντως οι λαοί Έλληνες και Τούρκοι δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα αλλά τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που παίζονται διαρκώς στο Αιγαίο δεν αφήνουν να ζήσουν ειρηνικά και αγαπημένοι.
    Η ιστορία σου είναι γεμάτη από έντονα συναισθήματα και νοσταλγία .
    Μπράβο Κάτια .
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πρόσφατα είχα διαβάσει το ποίημα της Χαράς Ρίζου ΝΟΣΤΟΣ - Νόστος



    Στο μυστικό και στενό μονοπάτι

    Γλιστρώ στη μνήμη

    Μες τα ερειπωμένα πυργόσπιτα

    Μετράω πόντο πόντο τη νύχτα



    Δέος τσαλακώνει το σταχτί μου παλτό…



    Στις παρυφές του παρελθόντος

    Σκοντάφτω σε αχτίδες φωτός

    Ανηφορίζοντας βουλιάζω

    Στα ιερά δάκρυα των αγαλμάτων



    Δυο χαρούμενες νυχτερίδες οι ελπίδες μου

    Μια ψύχρα από μάρμαρο η ανάσα μου

    Τα ερείπια ανακαινίζουν τη ματιά μου

    Ορίζοντας θαμπός

    Η αληθεια της ιστορίας σου περίτρανα μας επαναλαμβάνει την κοινή επιθυμία των ανθρώπων να ζήσουν ειρηνικά στον τόπο τους , με τους αγαπημένους τους....Σ΄ευχαριστώ γιά τα συναισθήματα που μας χάρισες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Καμβάς

MY SECRET SANTA 2022